Νανουρίσματα

Ένα cd με μουσικές που αγαπώ πολύ είναι τα Νανουρίσματα του Νίκου Κυπουργού με τη φωνή της  Σαββίνας Γιαννάτου.  Νανουρίσματα γνωστά,  που κι εμείς σαν μωρά ακούσαμε τις γιαγιάδες μας να μας τα τραγουδούν και άλλα που δεν ξέρουμε, μα που κάποιες άλλες γιαγιάδες, σε άλλους τόπους, τραγουδούν στα δικά τους εγγόνια.  Μουσικές παραδοσιακές, μουσικές της Ανατολής, της Κάτω Ιταλίας και βαλκανικές επιρροές, συνθέτουν ένα σύνολο τραγουδιών πραγματικά παραμυθένιο. Κλείνεις τα μάτια και είναι σαν να περιδιαβαίνεις μαγεμένα μεσαιωνικά δάση και πανσέληνες ακρογιαλιές των Κυκλάδων, με τη νεραϊδένια φωνή της Σαββίνας Γιαννάτου να σε συνοδεύει. Αγαπημένα μου το «Τίκι τίκι τίκι» και το «Νάνι το Γαρούφαλλο μου».

Τις μουσικές αυτές τις άκουγα όταν ήμουν έγκυος για να χαλαρώσω και τις έπαιζα για τα παιδιά μου όταν ήταν βρέφη, όχι για να κοιμηθούν, μα για να ακούσουν. Ξέρετε, σε αυτή την «άχαρη» ηλικία των 0-6 μηνών, που αυτό που κάνουν είναι να παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και να ρουφούν εικόνες και ακούσματα.
Τώρα, που μεγάλωσαν λίγο, προτιμούν τον Ροκ-Α-Μπίλυ! Είμαι όμως σίγουρη ότι οι μουσικές και τα λόγια, εκείνης της περιόδου, είναι κάπου κρυμμένα στην καρδία και το μυαλό τους και μεγαλώνοντας σίγουρα θα τους μιλήσουν με ένα τρόπο μαγικό.
Όσο για μένα, εξακολουθώ να απολαμβάνω αυτό το δίσκο παρέα με τον άντρα μου, τις καλοκαιρινές νύχτες κάτω από τον έναστρο ουρανό, όταν τα παιδιά κοιμούνται…και μεταξύ μας, κάνα δυο φορές έχουμε αποκοιμηθεί κι εμείς….τόσο γλυκά όμως!

Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα του δίσκου και να ακούσετε μικρά αποσπάσματα από τα τραγούδια. Καλή ακρόαση!
http://www.music-bazaar.com/main.php?page=album&id=18883&lfs=gr

Σχόλια