Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

Τι θα φάω στο σχολείο μαμά;

To βιβλίο της Θέμιδος Καρδιόλακα, έρχεται να γεμίσει ένα μεγάλο κενό στη μαγειρική βιβλιογραφία (αν μου επιτρέπεται ο όρος) και να μας απαλλάξει από ένα μεγάλο άγχος: τι θα φάει το παιδί στο σχολείο.
Όντας μαμά και η ίδια, ξέρει ότι το θέμα αυτό απασχολεί πολύ τη σύγχρονη μητέρα, που σίγουρα είναι περισσότερο υποψιασμένη σχετικά με τη διατροφή των παιδιών σε σχέση με το παρελθόν και αναζητά, εύκολες, υγιεινές και οικονομικές λύσεις για την καθημερινή τους διατροφή.

Όπως και  η ίδια η συγγραφέας, αλλά και η παιδοδιαιτολόγος Ελένη Κουή που υπογράφει το εισαγωγικό σημείωμα του βιβλίου τονίζουν, τα παιδιά περνούν 6 με 8 ώρες ημερησίως στο σχολείο και είναι απαραίτητο να λαμβάνουν γεύματα που τα υποστηρίζουν τόσο πνευματικά όσο και σωματικά, τα κρατούν σε εγρήγορση, χωρίς να τα φορτώνουν με άχρηστες θερμίδες.

Το βιβλίο αποτελείται από 80 συνταγές που χωρίζονται σε έξι θεματικές ενότητες:
Sandwiches, σαλάτες, dips για λαχανικά, αλμυρές λιχουδιές, γλυκά, μπάρες.
Η ποικιλία στα υλικά μεγάλη, η δυνατότητα mix &match επίσης. Αρκετές συνταγές ίσως τις έχετε ήδη δοκιμάσει, άλλες θα σας εκπλήξουν με τους συνδυασμούς των υλικών και άλλες είμαι σίγουρη ότι ποτέ δεν έχετε σκεφτεί να τις ετοιμάσετε! Με ενθουσίασε η ποικιλία από κρύες σαλάτες και dips.
Πόσο πιο ελκυστικά γίνονται τα λαχανικά με αυτό τον τρόπο!
Κάτι που θεωρώ εξίσου σημαντικό είναι ότι το μενού που έχει ετοιμάσει η Θέμις Καρδίολακα, μπορεί να είναι ελκυστικό για όλα τα γούστα. Υπάρχουν συνταγές που κυριαρχεί το κρέας και άλλες εντελώς χορτοφαγικές. Υπάρχουν αγαπημένα snacks των παιδιών, αλλά στο υγιεινότερο, όπως π.χ τα chips γλυκοπατάτας, τα κεφτεδάκια φάβας, τα τρουφάκια καρότου, τα muffins με αχλάδι και τόσα άλλα! Γεύσεις που τα παιδιά αγαπούν, αλλά με ένα συνδυασμό υλικών που τα κάνει πιο υγιεινά χωρίς να χάνουν καθόλου από τη νοστιμιά τους.

Μου άρεσε πολύ αυτό που η συγγραφέας τονίζει στην εισαγωγή του βιβλίου: ότι το 70% από τις συνταγές της μπορούν να υποστηρίξουν μια διατροφή χωρίς γλουτένη, απλά αντικαθιστώντας το ψωμί ή το ζυμαρικό με το αντίστοιχο χωρίς γλουτένη. Και φυσικά, ότι βασική αρχή σε κάθε είδους συνταγή είναι o αυτοσχεδιασμός! Oι συνταγές δεν είναι ιερά κείμενα και φυσικά μπορούμε να κάνουμε το είδος των αλλαγών που θα τις φέρουν πιο κοντά στο γούστο των παιδιών μας και φυσικά των υλικών που είναι διαθέσιμα στο ψυγείο μας.

Ένα πολύ όμορφο, πολύχρωμο βιβλίο, όπως πρέπει να είναι και τα γεύματα των παιδιών μας για να είναι ισορροπημένα, που δίνει ιδέες και μας βάζει με όρεξη στην κουζίνα να πειραματιστούμε, να δοκιμάσουμε, να εκπλήξουμε τα παιδιά και τους εαυτούς μας με νέες, φρέσκιες συνταγές με κύριο συστατικό όπως πάντα, την αγάπη και τη μητρική φροντίδα!

Το βιβλίο κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου