Για να ενωθούμε, θ' ανακατευτούμε

 Ο Laurent Cardon γράφει και εικονογραφεί μια ξεκαρδιστική ιστορία "πολιτικής αγωγής", με αφορμή την εξαφάνιση μιας κόκκινης κότας και ενός άσπρου κόκορα από το κοτέτσι που ζουν.

Οι κόκκινες, οι άσπρες και οι μαύρες κότες, είναι αναστατωμένες, αφού κάποιες είδαν την αλεπού και άλλες τη νυφίτσα να κυκλοφορεί τριγύρω. Ο κόκκινος και μαύρος κόκορας αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να βάλουν μια τάξη στο πανικόβλητο κοτέτσι. Προτείνουν να φτιάξουν έναν στρατό και να εκκινήσουν να βρουν τους συντρόφους τους.

Πως όμως θα στοιχηθούν; Γιατί οι δυο κόκορες θα πρέπει να προπορεύονται και οι κότες να ακολουθούν, είναι άλλωστε πολύ περισσότερες. Και γιατί να είναι μπροστά οι μαύρες; Και γιατί στο πλάι να βρίσκονται μόνο κόκκινες και μαύρες κότες, και επιτέλους γιατί δεν μπορεί μια κότα να ηγηθεί της αποστολής;

Μέσα από την εξαιρετικά πετυχημένη εικονογράφηση, βλέπουμε την "πολιτική σκέψη" του κοτετσιού να ξεδιπλώνεται, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούμε σκηνές από την μάχη των φύλων. Η δημοκρατία με την πολυφωνία, με την ελευθερία έκφρασης που ευτυχώς επιτρέπει, μπορεί να γίνεται κάποιες φορές χαοτική, να αποπροσανατολίζει, να χάνει το δάσος κοιτώντας το δέντρο, μα τελικά μπορεί να δώσει βήμα σε όποιον θελήσει να το διεκδικήσει, να πείσει, να εμπνεύσει, να εκφράσει το κοινό αίσθημα περί δικαίου. Η θέση της γυναίκας, η ισότητα των φύλων, η ηγεσία, η χειραγώγηση του πλήθους, οι εικασίες που παίρνουν διαστάσεις (ψευδών) ειδήσεων, όλα βρίσκονται μέσα στην αστεία, μα και επίκαιρη ιστορία του Laurent Cardon, το ανατρεπτικό τέλος της οποίας, μας κάνει να σκεφτούμε, ότι πολλές φορές, είτε πρόκειται για κοπάδι πουλερικών, είτε για κοπάδι ανθρώπων, η εύλογη λύση, το αυτονόητο, λανθάνουν της αντίληψης της εξουσίας και όσων την εκπροσωπούν, βάζοντας σε ανώφελες περιπέτειες τα κάθε λογής κοπάδια.

Το βιβλίο έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 14 γλώσσες και έχει τιμηθεί με τα βραβεία Cultura, Feu Follet & Les Incorruptibles.

Συγγραφέας - Εικονογράφος: Laurent Cardon

Εκδόσεις: Ίκαρος

Σχόλια