Η Κατερίνα Κρις, θυμάται παιδικά καλοκαίρια και προτείνει βιβλία!

Λοιπόν, κλείσε τα μάτια και σκέψου...εσύ παιδί...μια όμορφη καλοκαιρινή μέρα...κράτα την
εικόνα...και πες μας...

Αγαπημένη μυρωδιά: Τα πλαστικά μπρατσάκια! Ακόμα και σήμερα, κρατάω μια θήκη γυαλιών φτιαγμένη από το ίδιο ακριβώς υλικό ώστε να παίρνω που και που μια "τζούρα" πλούσια σε θαλασσινές αναμνήσεις.
Αγαπημένη γεύση: Μίνι σάντουιτς τηγανιτής πατάτας με φέτα στη μέση. Με νιώθετε, ε;
Αγαπημένο χρώμα: Του ουράνιου τόξου.
Αγαπημένος τόπος: Οι εξερευνήσεις στα καταπράσινα λημέρια μου στο Τατόϊ όπου έτρεχα να βοηθήσω τα ξωτικά να καθαρίσουν τις μανιταρουπόλεις τους.
Αξέχαστη σκανταλιά: Μμμμ… δεν είμαι καθόλου περήφανη γι' αυτό μου το χόμπι. Θα σας το πω μπας και εξιλεωθώ: Τα έβαζα με τα μυρμύγκια. Έχω εξολοθρεύσει εκατοντάδες, ίσως χιλιάδες και μάλιστα με τους πιο δημιουργικούς τρόπους…
Αγαπημένο βιβλίο σαν παιδί: Ήθελα να έχω για παππού μου τον Ιούλιο Βερν. Τι άλλο να πω;

Εντάξει, τώρα μπορείς να επιστρέψεις στο σήμερα!
Πρότεινε μας αγαπημένα βιβλία, για να γεμίσουν οι καλοκαιρινές μέρες των παιδιών, χρώματα, λέξεις και όνειρα!

Για τις ξάστερες καλοκαιρινές βραδιές που μας γεμίζουν απορίες για το νόημα της ζωής, το σύμπαν, το "είναι" και το "τι είναι αυτό εκεί το ιπτάμενο αντικείμενο;!" … προτείνω τις Διαστημικές Ειδήσεις της Μαρίας Ρουσάκη.
Μέχρι να χωνέψετε τα καλαμαράκια και να ξαναρχίσετε τις βουτιές και τα πλατσουρίσματα, τους Νταήδες του Βυθού, της Γιώτας Αλεξάνδρου.
Ύστερα, με μουλιασμένα δάχτυλα, ξεφυλλίστε την
Παραλία για λύκους της Ράνιας Μπουμπουρή. Κι επειδή πολλοί από εμάς θα τη βγάλουμε -το πιθανότερο- στην πόλη, ε, δεν έχω καλύτερο: Το Καλοκαίρι στην πόλη, της Έρικας Αγγέλικας-Γαρμπή!





Ευχαριστώ πολύ την συγγραφέα Κατερίνα Κρις.
Ας δούμε τώρα, δυο από τα βιβλία της που έχω αγαπήσει πολύ!


Το πρώτο Χμ που είδα & Ο Λεξιδιώτης Χμ (εκδόσεις Κέδρος)
"Έχεις σκεφτεί ποτέ μια... φανταστική ιδέα;
Ε, τότε είμαι σίγουρος πως όταν τη σκέφτηκες έκανες "...χμ!"
Άρα σίγουρα ξέρεις πώς είναι να κάνεις "...χμ!"
Αλλά με τίποτα δεν μπορεί να ξέρεις πώς είναι... να βλέπεις Χμ!
Θα χρειαστεί να διαβάσεις πολύ προσεκτικά την... χμαπίθανη ιστορία μου ώστε να πάρεις μια ιδέα για το πώς είναι να βλέπεις ένα Χμ πάνω στο τετραδιάκι σου και να έχεις τη σιγουριά... πως δεν ήταν ιδέα σου!"
Οι ιστορίες των Χμ, όπως τις κατέγραψε ο ερευνητής του ανήκουστου και ανύπαρκτου Έγκμοντ Κλαβιέ (με τη βοήθεια της αρχιβοηθού του, Κατερίνας Κρις), γράφτηκαν για να κάνουν τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα. Γιατί τα βιβλία έχουν πολλές λέξεις, και οι λέξεις αρέσουν πολύ στα Χμ κι έτσι οι πιθανότητες ένα παιδί να συναντήσει τα Χμ αυξάνονται μόλις ανοίξει ένα βιβλίο κι αρχίσει να το διαβάζει. Οι ιστορίες των Χμ γράφτηκαν και για να κάνουν τα παιδιά να αγαπήσουν το γράψιμο. Γιατί όταν κάποιος γράφει, είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστεί στη σελίδα του τετραδίου του ένα Χμ, για να τον βοηθήσει να γράψει ακόμη καλύτερα! Όπως ακριβώς συνέβη και με τον Έγκμοντ.





Σχόλια